Ååååååååka Sj tåååååååååååååååååååååååååg

Publicerat: 2009-12-29 / 15:49:38
Hej hopp!

Nu har man varit i Jämtland i 1,5 dag och jag som hoppades på mildare väder, gick på världens nitlott. Uppe hos mamma och pappa är det bara 8 minugrader, medan här är det över 30 minus?????!!!! *suck*

Tågresan gick så där (älskar och skriva om mina tågresor *skratt*). Tåget var fullpackat med folk och det fanns inte en endaste plats ledig. Det är svårt att acceptera sånt när man annars åker i en sittvagn som nästan är tom och man kan vräka ut sig på två platser, nu fick man sitta som en sill i en burk med lapptopp- och kameraväskan fastklistrad mellan bena. Med mina redan två meter långa ben, så är det nog trångt med bara dom i vanliga fall.

Det gick inte att sova, för jag satt ytterst och tjejen som satt innerst behövde så klart kliva upp då och då och då fick jag försöka få loss mina ben bland alla mina grejer för att flytta på mig, så att hon kunde komma förbi.

Ett tag höll hon och erbjöd mig öronproppar också, vet inte varför hon trodde jag behövde såna??!! Kan det vara för att någon satt och kolla på film utan hörlurar, på högsta volym en bit ifrån där vi satt????!!! Ha det jag fått en krona för varje gång någon i filmen sa ordet *fuck* så hade jag varit miljonär vid det här laget, det enda man hörde var folk som skrek fuck, fucking, fucking motherfucker osv i två timmar drygt. Måste ha vart en jävla bra film det där.

Mitt i allt detta, så börja killen framför mig i alla fall kolla på en film (med hörlurar) som jag lyckades följa, eftersom den var textad. Lite konstig film dock, handla om någon präst som vart anklagad för att vara pedofil och han fick avgå som präst och det var inte säkert att han var pedofil i slutet och nunnan som angav honom satt och grät och ja lite konstig och udda var den. Tjejen breve måste ha trott jag fått någon slags psykos, eftersom för henne såg det nog ut som att jag bara stirra rakt in i tomma intet i två timmar, för hon såg inte att killen snett framför oss hade en film igång *skratt*

Det vart alltså med andra ord, en låååång resa hem, åtta timmar i vaket tillstånd var ingen hitt och på vägen ut så trampa jag en tant på tårna, men hon får skylla sig själv för att hon lagt dom mitt ute i gången=P

Ja nä som sagt, jag älskar att åka tåg:)

Kommentarer
Mimmi

Ja e eeen loooooser baby, för ja har ingee körkoooort B)



Usch, får hemska flash backs när jag läser detta. Åkte nattåg fram o tillbaka mellan östersund och göteborg ett par gånger i månaden. Snacka om att man blir förbannad på folk eller!! Jag va helt skogstokig när jag kom fram kl 7 på morgonen :P

Publicerat: 2009-12-29 / 21:52:17 , Blogg: http://eightshadesofgrey.blogg.se/
Cicci

Haha ja Liisa du verkar haft en härlig tågresa! :) Min bror har kommit på att SJ står för SadistJävlar, du kanske är beredd att hålla med? ;)

Publicerat: 2009-12-29 / 23:20:48 , Blogg: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback