Media

Publicerat: 2009-12-10 / 08:22:42
Hej!

Sitter och är lite smått irriterad, har nämligen suttit och titat på Nyhetsmorgon på TV4, där pratade de om Tiger Woods och hans "otrohetsaffär". Jag tycker det är riktigt bedrövligt att journalistiken är på väg åt ett helt fel håll och framför allt att människor i dagens samhälle faktiskt är intresserade och betalar för att få läsa skvaller om kända människor.

Jag tycker själv att allmänheten har ingenting med saken att göra. Otrogen eller inte, så är väll detta någonting som Woods tillsammans med sin familj ska reda ut? Det finns ingen respekt för människor privatliv i dag, allt ska kablas ut så fort som möjligt, till vilket pris som helst.

Man sitter i TV och säger att kända människor får helt enkelt acceptera att bli bevakade, att Tiger Woods helt enkelt ska få acceptera att hans hus omringas av helikoptrar.
Media försvarar sig med att kalla detta för "kändisjournalistik" och inte rent skvaller som jag vill kalla det.

Självklart förstår jag att det handlar om pengar (stora pengar). Bekanta och vänner till Tiger Woods och hans familj och alla andra som har information som de kan berätta, tjänar multum i pengar genom att sälja sin berättelse till media. Media i sin tur tjänar pengar på att berätta om nyheten för allmänheten.

Jag undrar vart tanken på att värna om privatlivet tog vägen? Finns det snart ingen som bryr sig om sina medmänniskor?
Och vad är det som egentligen driver vissa människor till att vilja läsa som någonting så privat som detta? Är det  verkligen så kul att gotta sig i andras olycka?


Nä nu ska jag ta och knata ner till tvättstugan. . .

Kommentarer
Cicci

Grattis till att du kom in på kurserna! Va spännande! O Du kan ju bo var som helst när du läser den vink vink

Jo men Liisa du vet väl att den enda sanna glädjen e skadeglädjen! ;)

Publicerat: 2009-12-10 / 08:40:58 , Blogg: http://ccedlund.blogg.se/
Liisa

Mmmm, det går lika bra att plugga i Sundsvall har jag hört skratt



Publicerat: 2009-12-10 / 09:01:28 , Blogg: http://ljnfoto.blogg.se/
sarah

kul att du kom in på kursen!! kram

Publicerat: 2009-12-10 / 13:03:12 ,
Anna

Håller med dig. Tycker synd om Elin!! Låt dom vara! Det finns något som heter privatliv! Det här har ju ingenting att göra med hans person som golfspelare! Hoppas allt är bra! KRAM

Publicerat: 2009-12-10 / 16:13:30 , Blogg: http://galnalillaflickan.blogg.se/
Anonym

Visst kan hålla med dig till en viss del. Men när man har sålt sin själ till media och reklam så upphör privatlivets regler. Man får helt enkelt räkna med att alla ska veta allt och att ingenting är heligt längre.



Elin kommer att få det tufft framöver men jag tror att hon fixar det. Den söm förtjänar spö är lilla Tiger. Och då menar jag en viss kroppsdel hos honom.

ha de

Publicerat: 2009-12-14 / 01:05:13 , Blogg: http://blondinmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback