Ett utdrag ur mitt liv de sista dagarna. .

Publicerat: 2009-11-30 / 13:41:27
Hej! Länge sen jag skrev, men har tappat insperationen lite granna.

I fredags på bio i alla fall med en vän
, vi såg New Moon. Kan inte påstå att jag tyckte den var så där riktigt bra faktiskt. Hade det varit en tv serie och detta skulle ha varit avsnitt två, som jag hade fått sitta och glo på hemma så hade betyget blivit godkänt. Men för att vara en film och jag tvingades sitta i en biosalong och få ont i ändan, så får den knappt godkänt. Sen att det inte hände så mycket och att slutet var riktigt tråkigt gör ju inte saken bättre.
Sen är en bidragande orsak till mitt missnöje den att tjejen valde ju heeeeelt feeeeel kille;) Jag menar, vad ska hon med en likblek vampyr med beslutsångest till, när hon kunde fått en brunbränd, genomgo och het indian istället???!!!

Resten av helgen har jag tillägnat till att peta av en massa "måsten" och varit hundvakt. Skolan trycker på som bara den, en massa uppgifter som känns väldigt tråkig att göra, den här veckan ska vil hålla på med reklam så det ska nog gå lättare i alla fall.

Ja just glömde nästan att berätta, jag har julspyntat också. Jag är väll inte så haga på det här med pynt egentligen. Men min inneboende är så himla förtjust i julen, julpynt, julbak ja "you name it". Men i år kan hon inte pynta hemma hos sig för de flyttar sex dagar innan julafton:( Så för hennes skull har jag dragit fram min fina juleby med belysning, adventsstaken och julgardinerna. Då får hon kanske lite julstämmning de dagarna hon befinner sig här i alla fall.

Men nu är det måndag, nya friska tag *jippee*, eller kanske inte. . .

Det bästa av allt, det är att det i morse föll ner stora snöflingor från himlen.
Gillar egentligen inte snö, men när det gråa och trista vädret förvandlats till en julsaga så måste väll jag också erkänna att jag föredrar snö hellre än regn.

Tog och traska iväg till affärn. Det var riktigt mysigt att pulsera fram i snön. Nästan så att jag börja sjunga på några julsånger med min vackra stämma längst vägen. På affärn köpte jag en del saker, bland annat en mini mer som smaka r*v. Nej har inte själv smakat på r*v så egentligen kan jag inte säga att den smaka just det. Men den smaka inte bra i alla fall.

Nä nu ska jag ta och fortsätta med att göra ingenting, kan inte plugga för jag har ingen bok. Den kommer i morgon.





Kommentarer
Rogge

Tjo, Liisa, nä jag har heller inte smakt räv men det lär vara likt hund säger de :)



Jag vet med lite insider att du fått din bok nu och hoppas det går bra att plugga!! Dela gärna med dig av julstämmningen oxå :P



Kramar om dig

Publicerat: 2009-12-01 / 13:21:44 , Blogg: http://thecosyboy.blogg.se/
Anonym

Roger, röv inte räv. . . =P

Publicerat: 2009-12-01 / 16:10:38 , Blogg: http://ljnfoto.blogg.se/
Rogge

NÄHÄ ;) skratt

Publicerat: 2009-12-01 / 17:47:33 ,
Anna

Bra Liisa! Helt rätt att julpynta! Här hemma är det julstämning som bara den. I morgon blir det pepparkakshus-bygge, jippii!! KRAM

Publicerat: 2009-12-01 / 19:19:28 , Blogg: http://galnalillaflickan.blogg.se/
Cicci

Åh du e snäll Liisa! Ja trivs verkligen här med lite julpynt o julgardiner! Mys

Publicerat: 2009-12-02 / 22:09:50 , Blogg: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback