Fotografiska regler och dimma:/

Publicerat: 2009-11-16 / 14:20:12
Hej!

Ingen sol idag heller, ett tungt täcke av dimma och moln ligger över himmelen och jag som måste upp och handla *suck* Sen måste jag också byta profilbild, fan ser ut som jag vore tolv ju *skratt*

Satt igår och greja lite på datorn och surfa runt och titta på alla fina bilder många duktiga fotografer tar. Det är lätt då att nedvärdera sig själv och sina egna bilder. Man tänker att ja, den och den är sååå mycket bättre än vad man själv är och så vidare. Det är svårt att släppa taget om att leta "fel" på sina bilder hela tiden. Så är det i alla fall för mig. Anledningen till att man ser alla dessa fel är på grund av alla dessa regler man lärt sig i skolan i bakhuvudet.

Dessa regler är bra för den som ingenting kan och är nybörjare, just för att man ska lära sig att se vad som gör en bra bild. Men när man sen fotograferat ett tag, så tror jag att just dessa regler kan hindra en. Man kaserar bilder för att de inte ser ut som de ska enligt "regelboken".

Men jag säger som Emelie Ohlsson skrev på sin blogg, om att man ska se till känslan i bilderna och kanske inte stirra sig blind på alla dessa regler.

Sen är det ju så att man kan inte behaga alla, för jag menar Michael Jackson var en världstjärna, men det var inte alla som gilla hans musik. Man går inte hem hos alla helt enkelt. Huvudsaken är att man själv är nöjd med sitt verk och kan stå för den oavsett vad vissa andra tycker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback