Min kamera är trasig;(

Publicerat: 2009-11-19 / 20:25:46
Tjoho!

Min kamera har varit lite skum ett tag nu, får inte till varken fokus, skärpa eller färger. Trott att jag gjort nått fel med inställningarna och varit lite fundersam. Men idag kom jag fram till att jag tror att det är fel på själva kameran. Jämförde bilder som jag tagit förr och nu och skillnaden i bildkvalité än enorm. Så idag var jag och lämna in  kameran;(  Kommer ta tre veckor minst innan jag får veta om det går att åtgärda eller om jag ut en ny kamera på garantin *suck* Men men, bättre att vänta än att ha en kamera som inte funkar som man vill.

Han på affärn var samma kille som jag köpte kameran av för åtta månader sen, han är riktigt trevlig att ha och göra med. Men sen är han rätt duktig på att sälja också, han försökte sälja mig nya Canon EOS 7d. Men nu kan man lite mer om kameror och kan argumentera lite mer än sist jag var in. Som tur var hade jag inte för så länge sen läst recensionerna på den kameran. En bra kamera inge snack om saken. Men vet redan vilken kamera det blir nästa gång, men det får vänta. Canon 5d II mark kostar tyvärr skjortan *snyft*.

En annan upptäckt jag gjorde igår, var att mitt zoom objektiv Canon EF-S 17-55/4,0-5,6 inte är så där superbra enligt recensionerna. Just de fel som jag känt att mina bilder haft (de har blivit oskarpa/mjuka och det speciellt när jag fotograferat människor). Det har inget med mig att göra, utan objektivet är tydligen känt för att återge mindre skarpa, bilder speciellt när man zoomar in.

Funderade på att kanske sälja det objektivet och köpa nått bättre, men det är nog inte värt det. Nypriset ligger på ca 5500 och man får inte ut mer än 2500 när man säljer ett sånt objektiv begagnat:/

Ja ja, ska ta och fundera (drömma) vidare ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback