Tågresan avslutad!

Publicerat: 2009-11-04 / 13:36:17
Nu är man äntligen framme. Klev på tåget helt fel, i vagn 12 och jag skulle vara i vagn 21. Det vart MÅNGA vagnar att traska igenom innan man nådde dit man skulle. I Bistrovagnen höll jag på och välta ner alla gobitar på disken, eftersom min ryggsäck var så bred av alla grejer jag hängt fast på sidorna. Sen tror jag att jag lyckades väcka 90% av alla de som sov i sittvagnarna längst vägen (eller eventuellt skada några med paraplyt som stack fram på ena sidan, men jag ville inte vända om och kolla precis).

Väl framme vid min kupé så gjorde jag den hemska upptäckten att det låg bara killar där. Klockan var mitt i natten, så jag tänkte att jag kan inte väcka alla och börja dividera om att få byta vagn, (ville mest dö eller sjunka genom golvet). Min ryggsäck var alldeles för tung för att jag skulle orka lyfta upp den på sängen högst upp, så jag fråga konduktörn om jag kunde ställa den utanför i hörnet där det låg några andra väskor. Det gick bra sa han.

Efter att visat upp min billjett så pep jag upp på min säng och börja fnula på med mitt lakan, som inte gick så bra, till slut gav jag upp mina försök och bädda in mig så gått det gick. Fick ju sova med kläderna på, så det var rätt varmt där. Kände mig som en inlagd sill i en bastu. Jag som hade varit skittrött hela kvällen, var nu så klart helt klarvaken och kunde inte släppa tanken på att någon ska stjäla min väska där ute. Men jag slumra till lite då och då och den enda drömmen jag drömde var att jag drack iskall saft, för att i nästa stund vakna upp ur drömmen och vara alldeles snustorr i munnen och inte ha någonting att dricka.

På morgonsidan gav jag upp och packa ihop mina grejer så tyst jag bara kunde. Tänkte att jag kunde gå och sätta mig i bistron och köpa något att dricka, innan tåget rulla in på station. Men det gick ju inte, för de delar vagnarna några stationer innan där jag ska kliva av, så bistrovagnen var på väg åt något annat håll.

Väl framme vid station klev jag av varm, törstig och trött som en gris. . .Men som sagt jag är i alla fall framme:)

Kommentarer
Cicci

Haha va härligt de e att åka tåg! ;) Men skönt att du är på plats nu iallafall! Men gumman inte ska du gå o ha ont i magen fast ja vet precis, man var lite instabil där ett tag! Men nu e de klart! Ska bli så roligt när vi flyttat in så ska du få komma o hälsa på!! <3

Publicerat: 2009-11-04 / 14:30:18 , Blogg: http://ccedlund.blogg.se/
leena

Du skriver jätteroligt Liisa, även om saker som är allvarliga....det är så jättekul att läsa din blogg.



Leena

Publicerat: 2009-11-05 / 10:56:23 ,
Liisa

Tack syster:) Och det är klart jag hade ont i magen cicci, det var ju såååå spännande:)

Publicerat: 2009-11-05 / 19:36:30 , Blogg: http://ljnfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback