Tankar.

Publicerat: 2009-11-24 / 15:46:41

Hej och hå!

Idag har jag städat, rensa uppe i vinden och tagit fram julgrejer. Är inte klar än, men kan fortsätta lite ikväll och avsluta allt i morgon.

Prata med syster yster i telefon och fick ett förslag till en jullåt som hennes kille gått runt och sjungit på. Den var riktigt rolig:) 

 

Anledningen till varför gårdagen var lite jobbig är för att mycket tankar for genom huvet. Fick bland annat höra att en mamma och hennes dotter omkom i en svår bilolycka i förgår kväll och att sonen ligger på sjukhuset och kämpar för sin överlevnad. Känner inte familjen, men har en i min närhet som kände barnen. När jag fick höra om det tragiska som hänt, så gick mina tankar till pappan. Man ställer sig frågan varför?

Låter som en riktig clyscha det jag skriver nu. Men ta hand om de som står er närmast, man vet aldrig hur länge man själv eller de finns kvar.

Och till alla er som stressar för att hitta den perfekta julklappen och den perfekta julmaten. Tänk på att det är inte det som är det viktigaste. Det viktigaste är att man får ha de som man tycker mest om runt julbordet. Om man så äter julmat eller makaroner och korv, har ingen större betydelse.  


Kommentarer
Anna

Vad fint du skriver! Är så otroligt tacksam över att jag har er i min familj och att jag har min älskling och att han har sin familj! Tack för att du finns! KRAM KRAM

Publicerat: 2009-11-24 / 15:48:15 , Blogg: http://galnalillaflickan.blogg.se/
Mimmi

Jag är verkligen en sådan som stressar tokmycke för att hitta den perfekta julklappen. Ska försöka tänka på det du skrev när jag springer runt där ute på stan och letar, men ingenting duger. B)

Publicerat: 2009-11-24 / 16:05:38 , Blogg: http://eightshadesofgrey.blogg.se/
Anonym

Hej hopp:) så sant så sant, å makaroner tror jag att jag ska koka till julmaten i år :P det är ju mycket godare till det allt än potatis! Kanske inte till sillen då :P skratt

Publicerat: 2009-11-24 / 17:33:46 ,

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback