Viktigt!

Publicerat: 2009-10-20 / 22:13:20
Hej på er!

Det är vissa som frågat om de kan få "ta" bilder från min blogg och lägga ut dem på sina bloggar och dylikt. Som det känns nu, när jag fotar för nöjes skull och bara till mig själv, så är det ju bra om mina bilder visas upp på så många ställen som möjligt. (Det blir en annan sak om jag gör fotojobb åt någon annan och skriver kontrakt, då gäller ju helt andra regler för hur de bilderna får användas).

Men har vissa krav för hur det i såna fall ska gå till:

  • Kontakta mig via mail, berätta vart du tänkt lägga upp bilderna

  • Tycker jag det låter okej, så skickar jag över bilden som ni vill ha,

  • När bilden publiceras, så ska det klart och tydligt framgå att det är jag som är fotografen och även en länk till min blogg ska finnas med under bilden.

Det är INTE okej att kopiera bilder direkt från bloggen, bildkvalitén försämras och bilden förstörs!!!


Kommentarer
Leena

Vad bra att du har skrivit vad som gäller så att alla vet!! Jäätefin blogg!!

Publicerat: 2009-10-21 / 12:37:42 ,

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback