Ica reklamen

Publicerat: 2009-10-27 / 23:27:52
Det har varit mycket snack om ICA reklamen, jag har läst rätt mycket om det i olika bloggar bland annat och när första reklamen kom, så kändes det helt fel på något sätt. Men när jag sett alla tre, så har jag nog ändrat åsikt. Jag menar, vissa blir förbannade, vissa skrattar åt det, men jag ser det på ett lite annat sätt.
    Jag tycker inte att ICA försöker göra narr av personer med Down syndrom. Jag tror att de vill visa på att det är vissa "normala" som har fördomar. Det är  till exempel vissa "normala" precis som Ulf på reklamfilmen som tenderar att vara övertydliga när de möter en person som inte är som de. Eller har jag fel?
    Jag tycker reklamfilmerna visar på vissa "normalas" okunskap om personer med utvecklingstörning och att bara för att man inte pratar, ser ut eller beter sig som vissa "normala", så behöver man inte vara dum i huve.


Kommentarer
Christine

Svar: Tack!!



Jag är jättenöjd med designen. Du har gjort ett bra jobb. Tack ännu en gång!

Publicerat: 2009-10-28 / 09:32:23 , Blogg: http://photosbychristine.blogg.se/
Rogge

Jo har ju en kompis som har egen icabutik och han sa att det var mycket diskusioner om den första men att de senare tolkas roliga och jag måste säga att de här ica reklamerna, alltså alla jag sett är ruskigt bra.. menar hur många reklamer om det ens finns någon reklam som man sitter å är "med" i så mycket som de här och sitter å tänker vad ska hända nu då på varje klipp... Men du Liisa, att kalla ulf för "normal" är kanske inte helt rätt uttryck =P Skratt..

Publicerat: 2009-10-28 / 18:48:28 ,
Sanna

Jag håller verkligen med dig här. Jag har argumenterar med mina vänner om exakt samma sak. De är ju underbara människor för att de är som de är och nästan bättre inställning till livet än oss "vanliga".



S



Publicerat: 2010-08-03 / 16:16:28 , Blogg: http://sannasporrongform.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback