Canon 100/2,8 macro

Publicerat: 2009-09-17 / 19:28:35
Ett objektiv som jag verkligen längtat efter och som jag sparat ihop pengar till sen i våras. Igår cykla jag för att hämta det på posten, men när jag kom hem var det nästan mörkt så det vart inte så mycket mer än att jag rigga på objektivet på kameran och invänta morgondagen.

Idag när jag skulle ut, så blåste det orkanvindar ute *typiskt*. Jag gjorde några tappra försök ute i skogen ändå, men allting flög omkring, så jag tog och plocka med mig en del växter och blommor hem och ställde mig ute på balkongen och fota. Vilket gav bättre resultat.

Nedanför har jag en del prov på mina nya macro kunskaper:






Den nedersta bilden fota jag faktiskt ute i skogen, kan ni gissa vad det är?;) (Säkert jättelätt, bara jag som inte tror det).




Älskar höstens alla färger, hoppas hösten blir lång och färgrik så bladen verkligen får alla dessa nyanser i rött. Hade inte riktigt hunnit bli så mycket färger i skogen än nämligen.




I morgon ska jag på posten igen och hämta ut ett paket till, en kameraväska och ett linsskydd, (fast de fick jag i födelsedagspresent). Sen ska jag hämta ut en trådutlösare, det är en grej som man fäster i kameran och så kan man trycka av på dosan istället för kameran, när den står på ett stativ. Så att man slipper röra kameran och orsaka skakningar när man fotograferar.

Kommentarer
Inga-Lena

Åh vad jag är glad för din skull Liisa! Fantastiska bilder, verkligen och jag gissar på en svamp:D

Kram

Publicerat: 2009-09-17 / 23:40:53 ,
aNNA

Åh vad du är duktig! Verkligen jättebra bilder!!!!! Är stolt över dig!

Publicerat: 2009-09-18 / 08:13:15 , Blogg: http://galnalillaflickan.blogg.se/
Rogge

Meh! Du hitta ett blåbär! =P du får plocka å sälja det ;) Jättefina bilder =) Puss på kinden

Publicerat: 2009-09-18 / 19:45:07 ,
Christine

Fina macrobilder.

Publicerat: 2009-10-15 / 13:07:29 , Blogg: http://thewomanslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback