Fotosidan, bildkritik. . .

Publicerat: 2010-12-30 / 19:43:21
God kväll!

Har suttit och kollat lite bilder på fotosidan.se, sidan som jag nämnt tidigare, har inte varit särskillt aktiv där på väldigt länge, men nu kände jag att jag har en del bilder som jag är nöjd över och ville se vad andra fotointresserade tyckte. Man kan säga att smaken är nog som baken och att ge konstruktiv kritik är inte det lättaste. Men har försökt kommentera andras bilder på bästa sätt och fått en del ris och ros på mina egna bilder också.

Jag tycker det är viktigt att som många andra säger, att man inte ska slå på sig själv och trycka ner sig genom att intala sig själv att man är dålig på det man gör och att alla andra är bättre. Självklart kommer det alltid finnas folk som är bättre inom det område som man själv håller på med, men man ska inte slå ner sig av det. Använd det som inspirationskälla istället och tänkt tanken att "en vacker dag kommer jag vara lika bra, eller till och med bättre än dom" och bara köra på.

Men med det sagt så säger jag INTE att man inte ska vara självkritisk och granska t ex sina fotografier, på ett väldigt kritiskt sätt och ta hjälp av andra fotointresserade och/eller proffs som man ge bra konstruktiv kritik på ett sätt som gör att man utvecklas i sitt fotograferande.

Det kan vara väldigt känsligt att få kritik på sina bilder och man kan säkert bli både arg, ledsen och irriterad till en början, men genom att man sätter sig ner och funderar riktigt noga på vad personen som framfört kritiken menar så kan man på ett bättre sätt fundera på om man vill ta till sig kritiken eller om man vill förkasta det och gå vidare.

Det jag i alla fall vill ha sagt är att våga fråga personer utanför din vänskapskrets eller familj om va de tycker, det är till en stor hjälp om kritiken framförs på ett bra sätt:)

Här nedan har jag lagt upp två bilder som jag lagt ut på fotosidan för bedömning, vilket har resulterad i blandade kommentarer:)



Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh tack! va kul att du gillade det du såg och vill återkomma till min blogg =)

hoppas du har en skön kväll!

Publicerat: 2010-12-30 / 20:45:22 , Blogg: http://pyttis.blogg.se/
Julia

Mjao vilken söt kisse! :D



sv, åh tack så jätte mycket för din fina kommentar! Jag uppskattar den! :D

Publicerat: 2010-12-30 / 21:14:32 , Blogg: http://endagiapril.blogg.se/
WILMA - http://wilmastranne.blogg.se

första bilden är jääkligt fin! :}



sv: taack :D

Publicerat: 2010-12-30 / 23:48:09 , Blogg: http://wilmastranne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback