Mitt fotoår. . .

Publicerat: 2010-12-31 / 17:18:52

Hej!

Snart är det dags fär ett nytt år och skriver som jag gjorde förra året. Det känns som att man nyss firade in detta år och nu är det dags igen. Man tror att det inte hänt så mycket på ett år, men när man börjar tänka efter så är det ju en massa som hänt. Både bra och dåliga saker, men sånt är ju livet.

Tänkte skriva lite om det gångna fotoåret i alla fall:

Alla bilder som jag tagit fram tills ca maj 2010 ligger på en krashad hårddisk, så bilder från den tiden kan jag inte visa. Det blev en massa produktbilder, som jag tog i brist på inspiration till andra kort (minns att det var fruktansvärt kallt då och jag tappade suget till foto).

Till våren kom dock fotosuget tillbaka, när alla vackra blommor kom fram ur marken. Jag mins hur jag låg med rumpan i vädret i badhusparken i Östersund och fotade hur länge som helst, folk måste ha trott jag inte var riktigt riktig=P Det var nu jag verkligen försökte lära mig att ta motljusbilder.

Sen
När skolan slutade och jag vart rastlös innan sommarjobbet påbörjades, tog jag och satte in en annons på Blocket. Jag skrev att jag sökte människor och djur för fotografering. Gensvaret var så stort att jag fick tacka nej till vissa, tyvärr.

Här nedanför fotograferade jag Martina som precis tagit studenten och hennes mamma ville föreviga denna stund. Brevid henne ligger min vän Caroline, tog korten på henne inför en tävling hos Emelie Ohlsson, om jag inte mins helt fel.



Det var mest personer med djur som hörde av sig, vilket naturligtvis var kul, då jag tycker väldigt mycket om djur. Först ut var lilla Labradortiken Alice som poserade så fint. Nakenhunden Nitro är nog den coolaste hunden jag träffat, det var synd att det var så kallt så vi fick fotografera väldigt fort, för stackarn frös en aning. Sen har vi min vän Lisas hund Balloo, som jag visat upp väldigt flitigt på bloggen och sist men inte minst en liten katt jag stötte på, på Campingen i Östersund.



Men den mest intressanta och utmanande kunden jag fick var bandet Mysteria. Liselotte ringde och frågade om jag kunde tänka mig att fotografera omslaget till deras skiva och jag tyckte det lät väldigt spännande, eftersom detta var ett av sakerna jag aldrig någonsin fotograferat och det var både roligt och lärorikt att träffa detta gäng:)



Tidigare under vårkanten ringde min kära kompis Cecilia och frågade om inte jag ville fotografera ett bröllop, hennes vän och hennes sambo sen många år tillbaka skulle nämligen gifta sig. Och jag tackade så klart ja:)

Denna dagen var inte bara nervöst för Marie och Mathias, även jag var så nervös mellan varven så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, det var tur jag hade Cecilia vid min sida från och till, för att hålla reda på alla grejer (och mig *skratt*).

Efteråt gick mycket tid till att redigera bilder och få dem klara för avsändning till de lyckliga två. De vart väldigt nöjda med bilderna, vilket värmer mitt hjärta än i dag.



Sen kom hösten och flytten från stan, jag införskaffade mig en ny kamera Canon eos 5d och kort därefter köpte jag även ett nytt objektiv, en Canon L 24-70. Jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det och kameran har använts flitigt under hela hösten.



Ja det var lite om mitt fotoår i alla fall, tänkte förut att jag har väll inte fotat så mycket. Men jag hade rätt fel i den saken;)

Får passa på att önska ett Gott nytt år till er alla, vi hörs och syns nästa år. . .


Kommentarer
Anna

Roligt att se det du fotat under året! Du glömde dock bilderna på mig!!! asg Fina bilder. Fortsätt att fota, du är duktig! Flera av mina arbetskamrater har varit inne på din sida och sagt att det är fina bilder! KRAM

Publicerat: 2011-01-01 / 14:20:26 ,
Liisa

Hehe, poppa sorry syster, får göra ett inlägg med BARA bilder på dig någon gång;)

Publicerat: 2011-01-01 / 19:51:49 , Blogg: http://ljnfoto.blogg.se/
LINDA - [foto och vardag]

Vilka fina bilder du har tagit! :)

Publicerat: 2011-01-07 / 23:01:36 , Blogg: http://lindasofiedahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback