FENOMENET BLOGGAR

Publicerat: 2010-02-23 / 15:35:08
God dag!

Har suttit och funderat väldigt länge på fenomenet bloggar, bloggande och bloggskrivare och allt som har med detta att göra. Visste ni t ex att det finns en högskolekurs i hur man skriver blogg??!!

Det mest tragiska med allt detta är väll ändå att de mest kända bloggerskorna/arna är de som hasplar ur sig mest dumheter känns det som. Ju elakare man är destå mer läsare får man, Ju mer man klankar ner på andra destå bättre. Man ursäktar sig med att personen i bloggen är inte personen i verkligheten, men det är ju ändå en person som skriver det de skriver på nätet, eller hur? Tror dessa bloggare verkligen att allmänheten kommer att göra skillnad på bloggperson och person i verkligheten? Nja, det tror jag inte. 
  
En annan sak jag funderar över är varför man orkar fortsätta skriva när majoriteten av kommentarerna är elaka, vidriga och till stor del handlar om personangrepp? Visst att dessa bloggare tjänar pengar på sina bloggar, men är det verkligen värt pengarna? Är det värt att dag in och dag ut bli utskrattad, hånad och dumförklad för sina rätt korkade inlägg emellanåt bara för att tjäna en slant? Ja, jag vet att vissa kan tjäna rätt mycket pengar, men jag personligen tjänar hellre de pengarna på ett betydelsefullt jobb än tjänar de på att bli nedtryckt. 

När man är 14-15 år så har alla rätt korkade åsikter om livet och de flesta i den åldern tror säkert att de kan allt och vet allt. När jag själv var i den åldern så trodde jag att jag ägde hela världen, inge kostigt med det. Men sen växer de flesta upp och inser att "nja, riktigt så var det kanske inte, man inser att man aldrig kommer veta allt om allt och ha stenkoll, det kommer lixom med ålder och erfarenhet". Många saker man gjorde när man var yngre är rätt pinsamma idag och man är lixom glad att inte så många minns allt som hände under de galna tonårstiden=P

Skillnaden idag och för tio år sen när jag växte upp (GUUUUUD VAD DET LÅTER SOM VÄLDIGT LÄNGE SEN), är den att vi hade inte möjlighet att starta bloggar och skriva och lägga ut bilder på ALLT det pinsamma vi gjorde, tänkte och tyckte, men det kan man idag. Jag undrar hur dessa ungdomar kommer tycka när de växer upp och blir äldre om att i princip ALLLT de tyckte och tänkte då, finns på nätet och är kännt bland många?

Är alla påhopp och pinsamheter verkligen värt 2 extra tröjor i veckan köpta på Gina Tricot? 

Kommentarer
Leena

Väldigt bra skrivet Liisa, tänkvärt och bra! Kram

Publicerat: 2010-02-24 / 15:14:28 ,

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback