Kläder. . .

Publicerat: 2010-01-14 / 11:47:05
Tjoho!

Fasiken va fint väder det är ute och jag kan ju inte bara sätta igång och städa mitt i allt detta. Det vore ju rent olagligt att inte gå ut en liten sväng i alla fall, väntar på att batteriet till Ipoden och kameran ska laddas, sen så ska jag bege mig ut.

Suttit och kollat på lite kläder på internet, känner att jag kanske ska ha lite mer "finkläder" och ha när man ska iväg på nånting. Jag har ju som inte haft något jobb där det krävs någon så kallad "dresscode" precis *skratt*

Har ju kvar presentkortet på H&M som jag måste använda upp ju, hittade ett par jeans och en kavaj som jag eventuellt tänkte att jag kunde köpa. Har inga ljusa vanliga jeans och så skulle jag behöva ett par tighta ljusa jeans. Antar att det är bra och ha lite av varje sort.

Men i alla fall, jag har bestämt mig för att ha min stil av kläder som jag har just nu, för det är riktigt skönt att inte behöva linda in sig i kläder som smider åt som korvskinn 24 h om dygnet, men det kan va trevligt att ha möjlighet till det när man väl behöver göra det nångång i vår kanske.

Blir alltid lika störd för det finns en liten klädaffär i Ström som ALLTID har sjukt fina kläder när jag är in och kikar, sist så hitta jag den perfekta gråa västen som jag letat efter i evigheter, men den hade jag så klart inte råd att köpa just då:/ Sen hade de även en riktigt snygg kjol (hittar aldrig kjolar som jag tycker om). Kanske att man har råd att köpa något nästa gång man går in och kikar.

Men att hitta nått som verkligen passar i det stora hela är ju en annan femma, jag har en liten formel som brukar besannas alltför ofta när man går in och testar kläder:

låga midjor+korta tröjor=överjästmuffins häng på sidorna som inte är snyggt!!!!

Nu säger jag absolut inte att jag är fet eller allt för långt ifrån att vara rätt normal, men alltså jeans med lågmidja är inte snyggt på mig *skratt* Synd bara att de enda jeansen med lite högre midja som jag tycker om och som jag har ett par av, är inte så billiga att köpa:/

Med allt detta snack om kläder, så tänkte jag att kanske man skulle ha börjat att lägga upp bilder på "dagens oufitt", men kom på att ingen är nog så intresserad av att se mig posera i en armétröja från Ö&B för 25:- och ett par mjukisbyxor från Team Sportia för 199:-. Nä sånt får jag helt enkelt syssla med den dagen då jag uppgradet mitt liv lite;)

PS. Sen skulle jag vilja ha en skinnjacka, hitta en sån på nätet:) D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback