SKOLDAGEN I KORTHET

Publicerat: 2010-01-26 / 00:35:19

God kväll!

Idag som sagt påbörjade jag mina kurser i digital bildbehadling och visuell kommunikation (trodde de inte börja förens till veckan, men hade lite fel där ooops).

Suttit och kollat igenom två introföreläsningar och kan säga att båda kurserna verkar vara jättespännande, dessa två kurser är verkligen såna högskolekurser som jag trivs med, teori varvat med praktik.

Loggade även in och kika på studentportalen (eller pingpong som det heter på den högskolan=P) och kika runt lite, det fanns massa diskussionsforum som man kunde ställa frågor på, om allt från saker som har med kursen att göra till vilken kamerautrustning som kan tyckas vara bäst, ja man kan nog fråga i princip om vad som helst:)

Ett forum fanns bara för att man kunde checka med varandra vart man kommer ifrån och jag hoppas det finns någon härifrån, det vore superkul faktiskt.

Men annars idag har jag försökt hitta lite kurslitteratur och två av böckerna fanns på bibblan och två av böckerna hade jag redan sen innan och två måste jag beställa omgående, lite tur verkar man ha i alla fall.

Har rensat och gjort iordning mitt skrivbord och tagit fram pennor, pärmar och papper, och allt verkar ska vara färgglatt för min del just nu som ni märker. Koppen har jag som pennmugg och den är lite roligt, för jag fick den av min pappa, texten på den är några tänkvärda rader från min honom.





Kommentarer
Rogge

Hej lillgumman! :)



Hoppas att det går bra med pluggandet och du utses just nu till tjejen med de roligaste understrykningspennorna =P



Kramar om

Publicerat: 2010-01-26 / 15:31:18 , Blogg: http://thecosyboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback