BEDRAGARE PÅ NÄTET

Publicerat: 2010-03-10 / 11:41:07
God dag!

Sitter och fikar innan det är dags att ta och städa lägenheten. Det är plusgrader så jag funderar på att tvätta fönstren och hänga upp mina nya gardiner som jag fick av mamma.

Men innan jag sätter igång så måste jag bara berätta en sak. Igår när jag surfade på nätet så kom jag över en annons på en vara som såldes för väldigt lite (under halva priset för vad andra säljare försökte sälja liknande varor för), jag vart väldigt intresserad eftersom annonsören utgav sig för att bo här i närheten.

På morgonen fick jag svar om att varann fanns kvar, kvitton på allt fanns också och att han kunde skicka den till mig om jag överförde pengarna på hans konto. Jag skickade snabbt och svara att jag kunde själv komma och kolla på den för jag bodde i närheten, eller att han kunde skicka varann (eftersom jag far bort i morgon) om vi använde oss utav internetgirotjänsten på nätet. Då fick jag till svar att han bodde på någon hel annan ort och att han redan sagt att han ville ha pengarna på kontot och lova dyrt och heligt att han skulle skicka paketet redan idag.   

Skickade ett svar där jag skrev att tyvärr jag överför inga pengar på någons konto utan att ha fått se varann först, använder mig därför av internetgirot både för köparens och säljaren skull. Tror ni jag fick något svar???!! Nä det fick jag inte;)

Synd om det fanns 10 köpare till som var intresserade och låt oss säga att 5 gick på hans metod och överförde pengar, ja då har han alltså tjänat 20 000 kr på "affärn".

En säljare som inte vill använda internetgiro eller paypal eller dylikt, då får man nog fundera två gånger eller rättare sagt GÖR INGEN AFFÄR HELT ENKELT, finns ingen anledning till att inte använda sig utav internetgirot för en säljare, med tanke på att det är helt kostnadsfritt för säljaren.

Är man som säljare angelägen om att få loss pengar snabbt, så får man nog finna en köpare som kan komma och hämta varann personligen helt enkelt:) Finns inte en chans i världen att jag skulle överföra pengar till någon i förskott.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback