En fundering bara. . .

Publicerat: 2010-03-22 / 22:17:06
Tja!

När jag startade denna blogg, så var det tänkt att vara en ren och skär fotoblogg, där jag skulle dela med mig av olika bilder som jag tagit. Men sen kom vintern och det har inte funnits så himla mycket att fotografera. Köpte ett produkttält så jag kunde fota inomhus och utöka möjligheten att lägga upp bilder, men nja det var inte  riktigt min grej.

En period nu så har jag försökt fylla ut bloggen med lite mer av annat, men känns inte som att mitt kvällsäventyr till Ica för att köpa Ahlgrensbilar i bautastorlek (dom är verkligen skitstora, ni borde testa) riktigt mäter upp till storbloggarnas spännande äventyr ute på Stureplan.

Inte för att jag behöver skriva något i bloggen, kan ju också skita i det. Men känns som att jag velat skiva någonting litet varje dag i alla fall, för att försöka hålla kvar mina läsare och för att få hit fler. Men ja, börjar inse att det händer inte så jävla mycket i mitt liv just nu, Så att dryga ut bloggen med "vardagliga" saker blir rätt trisst.

Anledningen till varför det inte händer så mycket i mitt liv just nu är för att mycket energi går åt att komma underfund med vad jag vill med mitt liv gällande jobb och bostadsort. Det är som ingen mening att ta för sig någonting t ex fixa hemma när man tänker på om man ska jag bli kvar här eller flytta. Om jag flyttar kommer det göra någon skillnad? Orkar man flytta en gång till? (har några flytter bakom mig) och den stora frågan är vart jag i såna fall ska flytta? Har fått många allternativ till bostadsort och tips och råd (evigt tacksam för den hjälpen), men det återstår och se hur jag gör.

Samma sak gäller jobb och funderingar kring vad jag vill jobba med och vilka chanser jag har för att få jobb överhuvudtaget finns i mitt huve hela tiden.

Jag vet att det finns MÅNGA som sitter i precis samma sits som jag och speciellt i dessa tider. Jag lider verkligen med dem, men för mig är det svårt att förklara hur det känns. Svårt att sätta ord till känslan, tankarna och funderingarna jag har haft inom mig den sista tiden, för att någon riktigt ska förstå.

I detta är jag nog rätt ensam. Jag känner mig som en ensam flyttfågel som inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. . .








Kommentarer
Leena

Hoppas verkligen du kommer fram till vad du vill göra och vart du vill bo och att du känner dig nöjd med det. Vet att det inte är lätt men jag vet att du kommer att lyckas, du är duktig i det du gör! Kämpa på syrran! Ring om det är något! Kram

Publicerat: 2010-03-23 / 07:10:01 ,
Rogge

Eftersom du fått både mina tankar och åsikter om detta i våra diskussioner så vet du redan och jag vet oxå. . Du är inte ensam Liisa, men jag förstår vad du menar.. Du kommer att ta ett beslut inom en snar framtid och jag tror att vad du än väljer kommer det att bli bra, om du bestämmer dig för det, för när du har bestämt dig för något och satsar på det eller vill lära dig, då gör du även det! Kramar om, du vet att jag finns.. kramar om igen

Publicerat: 2010-03-23 / 11:43:53 ,
Anna

Det kommer att gå bra! FÖrstår att det är frustrerande. Du är duktig, du hittar nog något! KRAM och lycka till! Du får ALLTID bo hos mig!

Publicerat: 2010-03-23 / 13:40:07 , Blogg: http://galnalillaflickan.blogg.se/
Cicci

Ja tycker de e roligt att läsa om dina ahlgrens bilar iaf! :) O du tar så fina bilder! O ja som sagt Sundsvall står med armarna öppna! ;) Kram Kram

Publicerat: 2010-03-23 / 19:54:45 , Blogg: http://ccedlund.blogg.se/
Mimmi

Jag älskar din nya design! Headern är bara så cool :D

Publicerat: 2010-03-23 / 22:15:38 , Blogg: http://eightshadesofgrey.blogg.se/
Caroline

Snälla sluta inte, hade jag velat läsa om stureplansbloggande så hade jag gjort det istället följer jag med glatt hjärta din blogg istället så sluta inte att fylla den med det ena å de andra av vardagliga ting.

Publicerat: 2010-03-25 / 12:56:48 , Blogg: http://caroline83.blogspot.com
Liisa

*Tack för ALLA de fina kommentarerna:)*



Jag ska fortsätta försöka uppdatera bloggen med något smaskigt varenda dag.



Skönt och veta att man har ställen att flytta till och ja Cicci Sundsvall har ju legat på listan länge;)

Tack syster att jag får bo hos dig också om man skulle få något jobb till hösten:)



Och Roger tack för att du orkar lyssna, men tyvärr du förstår inte fullt ut (inge illa menat), men det gör du inte för vi ser saker på olika sätt helst enkelt.



Publicerat: 2010-03-25 / 14:24:17 , Blogg: http://ljnfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback