BIO- SHUTTER ISLAND

Publicerat: 2010-04-11 / 00:03:37
God kväll!

Nyss hemkommen från bion. Var och kika på Shutter Island, som handla om en Sheriff (Spelad av Leonardo di Caprio) anländer på ett mentalsjukhus beläget på en ö, för att utreda försvinnandet av en patient som är inlaggd där. Den stora frågan är, vad gör de egentligen med patienterna?

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker. Den var i alla fall liiiiite för seg dragen och övertydlig på något sätt. Nästan som att skaparen av filmen var rädd att vi inte skulle fatta poängen om han inte noga gick igenom precis varenda detalj, vilket drog ner filmen en aning enligt mig.

Sen gick jag och vänta på att det skulle hända något i filmen, det var trotts allt en rysare och då förväntar jag mig någonting som får håret att resa sig bak i nacken, vilket inte riktigt hände heller.

Men filmen gav mig i alla fall mycket att fundera på, slutet var inte så ensidigt som det kanske verkade och det gillar jag. Gillar när man får fundera och tänka lite efter filmen, det gör att man inte glömmer filmen så fort.

Så filmen får tre saxar av fem möjliga, klart sevärd hemma i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback