FOTNING, KAFFE MED MJÖLK OCH KAKOR:)

Publicerat: 2010-02-17 / 15:19:09

Hej och hå!

I morse när jag klev upp så mindes jag att jag inte hade någon mjölk hemma. En morgon utan kaffe med mjölk är lika med en morgon som inte existerar i min värld. Men som tur var så hitta jag lite grädde i kylen, men kaffet smaka inte precis gott, men fick i mig en kopp i alla fall.

Så när jag fotat klart Caroline och hennes hund Bella i tio minusgrader, med stelfrusna fingar och fick komma in i värmen och Carro gjorde kaffe åt mig, så kändes det som man var i himmelriket. Som ni ser nedan så vart det bakning och för ovanlighetens skulle så kan jag säga att jag bakat, eller ja Carro gjorde degen och grädda dom, men jag rulla ihop dom i alla fall, så man kan säga att jag 1/3 bakade eller nått sånt;)

 

Vi hade en sån här "Dum och dummare moment" där ute i kylan, som jag nämnde så var jag stelfrusen om mina händer, men jag härda ut och fota så gott jag kunde, tills Carro efter ett tag säger att "Ja, men jag har ett par extra vantar på mig, vill du ha?" och tog av sig ett par av sina och gav mig *skratt* (Ja för de som inte minns den scenen i filmen, så är inte detta alls roligt, men jag och Carro hade roligt åt det i alla fall).


Kommentarer
Caroline

Hahhah ja skattar fortfarande :)

Och att rulla kakorna innan gräddning är ju halva jobbet utan det hade det inte blivit lika bra och jag tycker det blev jättebra.

Publicerat: 2010-02-17 / 16:21:27 ,
Rogge

Funderar bara på vem som var dum å vem som var dummare? skrattar

Publicerat: 2010-02-17 / 16:55:56 , Blogg: http://thecosyboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback