En liten uppdate

Publicerat: 2010-10-30 / 16:51:23

Hej!

Länge sen sist nu. Som jag kanske tidigare nämnt de så får jag inte in mina bilder på den här datorn och sen vill jag inte riktigt redigera dem utan min skärm *skratt*

Men ni ska få en liten "uppdate" i alla fall.

Att vara arbetslös har gjort att jag återigen har ramlat ner i skvallerbloggarnas värld *suck*,
så de och alla andra bloggar står på listan nästan varje dag efter att jag kollat arbetsförmedlingens sida efter passande jobb. Det har dessvärre inte dykt upp så där jätte mycket jobb som jag kunnat söka, men några har jag sökt i alla fall och väntar spänt på svar. Sen har jag även skickat iväg lite spontan ansökningar till olika arbetsgivare, så jag får hålla tummarna.

Sen har jag ju den "lilla besten" hos mig lite då och då också. Han är nog den mest ettrigaste sex månader gamla valp jag träffat. Han tuktar de stora hundarna som om han ägde hela världen, stövarn är ju nästan olycklig när de träffs och då tåls det att sägas att stövarn är nästan tre gånger så stor som han *skratt*.

MEN idag fick vi lite dambesök och jag säger så här, det krävdes en kvinna för att sätta han på plats. Han började att gläffsa som han alltid brukar men schäfertiken Nova, hon tog i från magen och röt till och Einar som den lilla besten heter vart helt ställd, sen gjorde han ett försökt till, men då röt jag till också. Då blängde han på oss båda, stampa med tassen i golvet och sen vände han på klacken och gick och la sig. Efter det har dagen flytit på bra med dem båda tillsammans här inne.

Men måste ju poängtera att han tror att han är konungen över alla hundar, så är han onormalt lung, snäll och lydig för övrigt. Han är världens goaste. 

När jag inte är hundvakt så är jag ute och fotograferar i massor, känns på ett sätt bra att man inte har datorn till hands, för det har lett till att jag varit ute med kameran mycket mer och experimenterat. Har fotograferat mycket sådant denna höst som jag inte gjort förut:)

Nä nu ska jag passa på att koka mig en kopp kaffe och sätta mig ner och kolla igenom alla bloggar innan de två sötnosarna vaknar:)





Kommentarer
lisa

fråga . vart är du?? cicci säger att hon ska bjussa på middag om du kommer ner! plus att jag tränar på frisis nu så det är bara att komma och börja träna med oss! kraaam

PS

välkommen närsom och hälsa på! vi har införskaffat en Xtra säng nu!

Publicerat: 2010-11-01 / 08:29:23 ,

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback