Inte just nu. . .

Publicerat: 2010-10-05 / 21:04:35

Jag är expert på att säga meningen "inte just nu"

Det finns inte en tanke jag har som innebär en förändring, en satsning eller en risktagning som jag inte avslutar med orden "inte just nu"och sen försvinner tanken lika fort som den uppkom. 

Tankarna förvandlas istället till drömmar och jag brukar bli väldigt bekväm med dem på något sätt. Det får till följd att jag inte vågar satsa för den skull. För tänk om jag misslyckas? då försvinner ju drömmen. Så länge jag håller fast vid min dröm, så kan jag tänka att jag skulle säkert lyckas om jag bara satsade. . . men inte just nu. . .   

Att misslyckas är ju faktiskt inte samma sak som att man är misslyckad som person. Ett misslyckande innebär bara att man reser sig, lär sig av sina misstag och hittar en ny väg till sina mål.

Jag vet allt det där, jag vet att man vinner inget om man inte satsar och att ett misstag inte är hela världen. Men ändå så ska det vara så himla svårt just nu. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback