Trick or treat!!

Publicerat: 2009-10-31 / 15:37:24
Hej!

Kom hem från en skogspromenad nyss, varit och gått i drygt två och en halv timme. Det känns riktigt skönt i kroppen just nu.

I morse klockan tio då ringde det på dörren hemma. Jag var vaken så det gjorde väll inget, kolla genom titthålet och det stod en pojke utanför. Jag förstod att han säkert ville ha godis, eftersom det är Halloween. Men jag hade inget godis och kände samtidigt att det kanske var liiite för tidigt och börja knacka dörr och vilja ha godis. Han plinga på tre gånger innan han gav sig och gick.

Grejen är den att när jag gick utanför ytterdörren sen, så hade den här killen förstört min "ej reklam" lapp på dörren. Skrivit över texten helt enkelt. Nu tänker ni säkert att jag är jättefjantig när jag blir upprörd över det och att det är bara att byta ut lappen. Visst, jag har tusen post-it lappar hemma, det är bara att skriva en ny och tejpa upp, absolut.

Men det är inte det som stör mig. Det som stör mig är att trots lappens låga värde i pengar (typ 50 öre), så hade lappen värde för mig på andra sätt. Det är en lång historia hur den där lappen kom upp, minnena jag har till den och leendet jag får på läpparna varje gång jag kommer hem och ska öppna dörren, de är borta i och med att lappen är förstörd.

Egentligen så är det inte heller det som är största orsaken till varför jag är irriterad. Utan det jag är mest irriterad över är att folk i dag har ingen respekt för andras grejer längre. Man förstör och man stjäl som om det inte var någon större grej.

Sen att det heter "trick or treat" bryr jag mig inte om, förstår inte varför alla Amerikanska traditioner ska komma hit. Vad ska hända här näst när jag inte kommer att öppna dörren? Ägg genom brevinkastet? Eller kanske en rökbomb? Då måste jag ju fan öppna dörren till slut. . .

Nä nu har jag varit gnäll tant tillräckligt länge!!!

Ska hoppa in i duschen och göra mig i ordning för att fara i väg och äta middag med en kompis som har fyllt år


GLAD HELG PÅ ER ALLA!!!

Kommentarer
Christine

Svar: Ja, den första är riktigt fin. Tack!!

Publicerat: 2009-10-31 / 20:51:03 , Blogg: http://photosbychristine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback