MIN FÖDELSEDAG

Publicerat: 2010-08-28 / 17:04:23
Hej och hå!

Jag håller på och tappar fattningen just nu, funderar på kameror och hur jag ska göra. Ena stunden skulle jag vilja uppgradera, men det innebär att det kostar pengar. Andra stunden vill jag byta från Canon till Nikon, men då undrar jag om det verkligen är värt att sälja allt jag har och börja om på nytt med ett helt nytt märke och nya objektiv.
Funderade först att skaffa mig en Canon 5d mark II+1 nytt objektiv (Canon 24-70), men det är MYCKET pengar. Sen tänkte jag att, ja men en Canon 7d skulle ju också funka, men samtidigt så är det en del pengar det också och så mycket skillnad är det väll kanske inte från en 40d upp till en 7d. Eller visst är det skillnad, men kanske inte värt de ex antal tusen som jag skulle behöva lägga emellan. En Nikon d300s låter ju också lockande, men då är det ändå likvärdig en Canon 7d och då måste jag också som sagt köpa nya objektiv också.
Sen har tanken slagit mig att jag skulle köpa en Nikon d90 begagnad och lite objektiv, men nja, begagnat är alltid begagnat och går de sönder så står man där med skegget i brevlådan. Sen har en tanke lagts på en Nikon d700, men ja ni ser hur det är:/
Sen har jag även funderat på att ha kvar min kamera helt enkelt och skita i någon som helst uppgradering just nu och fortsätta fotografera med det jag har.
Men just nu funderar jag i alla fall att sälja allt jag äger och har och inte köpa någonting så slipper jag ligga vaken på kvällen och fundera. . . =P
Ja just, det är min födelsedag idag, syrran ringde förut och undra om jag skulle korka upp min Champange som jag fick i Frankrike förra året när jag fyllde år, jag svarade att "Nä, ska spara den där flaskan tills jag fyller 70, halsa den, bli vimmelkantig, bryta lårbenshalsen och dö på operationsbordet";)

PS. Jag har ungefär lika dålig humor som farssan DS.

Kommentarer
Veronica

Hej=)

Har läst din blogg ett tag men inte kommentaerat. Men den är lite rolig å läsa å du tar fina bilder=)

Har oxå funderat på en 7D, men är ju som sagt en del pengar. Jag funderar på en canon eos 550D. Har du hört nåt om den?

// Veronica

Publicerat: 2010-08-28 / 17:41:21 ,
Inga-Lena

Nu är det dags att komma neröver Liisa, det låter som du fått nån konstig grubblerisjuka. Det kan va den berömda lappsjukan:-)

kram

Publicerat: 2010-08-29 / 11:44:19 ,
Liisa

Veronica



Hej va roligt att du läser min blogg:) Har du någon blogg förresten?



Läste en recension i tidningen digitalfoto för några dagar sen och 550d fick bra betyg som en mellanklasskamera, den slog till och med efterföljaren av min kamera 50d:n, men Nikons 90d var dock bäst i det testet.



Canon 7d skulle tydligen vara bättre än Nikons d300s i någon annan test som jag läste på internet. Men man blir ju inte klokare av att läsa, det finns ju så många olika åsikter överallt:)



Det bästa är väll om man tar sig till en butik och får hålla och känna på kamerorna man är intresserad av och fråga lite råd av de som jobbar i butiken.



Hjälpte en person i somras och skaffa en ny systemkamera och hon valde Nikons d90 framför Canons 550d efter att hon varit och känt på kamerorna:)



Inga-lena



Ha ha jo det är väll bäst man tar och beger sig neråt landet snart, det är inte bra för hälsan att grubbla för mycket:)

Publicerat: 2010-08-29 / 12:22:01 , Blogg: http://ljnfoto.blogg.se/
Veronica

Hej igen=) Jo, har oxå läst det testet. Det blev en 550D, får se om man blir nöjd med den=) Fick den igår. Jo, jag har oxå en blogg. Jag hittade din sida via Cicci (Edlund). Hon å jag är barndomskompisar. Är uppvuxen i Helgum som hon. Men numera bor jag i Kiruna. Hoppas du blir nöjd med din 5D=)

//Veronica

Publicerat: 2010-09-01 / 14:50:34 , Blogg: http://helgumvera.blogg.se/
Liisa

Veronica



Ja men det är du det ja:) Cicci har pratat om dig:) Har ett svagt minne att jag även träffade dig i Östersund för några år sedan också under skidskytte VM. Va kul med ny kamera, 550d verkar vara canon:) Jo jag hoppas verkligen att den uppfyller mina förväntningar, kan inte vänta tills jag är nere i Stockholm och får kolla på den:)

Publicerat: 2010-09-04 / 20:50:38 , Blogg: http://ljnfoto.blogg.se/
Veronica

Hehe...jo, det är jag dé. Bara bra saker hoppas jag hon sagt;-) Nä, jag var inte på skidskytte-vm...kan ha varit syrran. För jag tror hon va där. Har fått kameran nu, och den verkar vara canon=) Ha dé gott. Kram

Publicerat: 2010-09-06 / 10:09:08 , Blogg: http://helgumvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback