Actions

Publicerat: 2010-12-29 / 13:48:05



Hej!

Idag har jag knåpat lite med så kallade actions. Actions kan man säga är förinställda redigeringar, som man kan tillämpa på sina egna bilder, hur man laddar hem och använder sig utav så kallade actions har tjejen som driver bloggen Thingsyouremember beskrivit i ett videoinlägg här.

De actions som jag använt här ovan kommer från Night-fate och ni hittar samma actions här.

Jag tycker det finns både för och nackdelar med actions, eftersom ibland funkar de skitbra på ens egen bild (som ovan) och ibland blir det bara pannkaka och det blir helt fel. Det som är bra med Night-fates actions är att man ser alla lager i lagerpaletten, så man kan gå in i efterhand och ändra lite i inställningarna för att det ska passa bättre till den egna bilden och sen tycker jag också att actions inspirerar i alla fall mig till att klura ut egna redigeringar till mina bilder så som i den sista exempelbilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback