TÄVLING PÅ SEB

Publicerat: 2010-12-25 / 19:48:33

Tittade in hos Nevnarien för inte så länge sen och fick syn på att man kan tävla på SEB om en annonskampanj värde 100,000 kr för sin blogg eller sitt företag. Vilket för mig känns som ett kanon tillfälle, då väldigt många med blogg drömmer om att nå ut till en större publik. Bara tanken på att fler skulle finna min blogg och kunna ta del av det jag brinner för gör mig knäsvag och lusten att förbättra bloggen och dess design skulle bli större.  

Man deltar i tävlingen i alla fall genom att man motiverar varför man tycker att SEB:s "Enkla firman" är bra för de som har blogg och/eller eget företag.

Så min motivering lyder:

Jag har gått i tankarna om att starta någonting eget och har gått kurser i eget företagande, men det kan kännas väldigt krångligt och överväldigande emellanåt när man börjar tänka på allt. Men med SEB:s lösning i form av "Enkla firman" känns allting genast mycket lättare och tryggare.

Man kan säga att SEB:s "Enkla firman" är en helheltslösning för personer som har eller är på väg att starta eget företag, med allt från företagskonto med bankgiro, till betalservice på internet. Genom "Enkla firman" kan man ha koll på både sina egna och firmans pengar på ett och samma ställe, vilket underlättar en egen företagares stressiga vardag, då man kan sätta sig vid vilken dator som helst och betala t ex leverantörsräkningar eller hyran på sin privata bostad, snabbt och enkelt. 

Men det jag fastnade mest för i SEB:s "Enkla firman" var möjligheten till personlig rådgivning dygnet runt. Att som småföretagare känna att man har kunniga personer att vända sig till med både små och stora problem gällande sitt företag, är guld värt tycker jag, då man lätt kan känna sig rätt liten i den stora världen.



För att själv vara med i tävlingen gå in HÄR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback