Lypsyl ska det vara på torra läppar. . .

Publicerat: 2010-01-03 / 23:33:51

Ja hopp då var denna dag över snart!

Har börjat blivi lite bättre i förkylningen i alla fall, det känns skönt. Men igår var det riktigt illa, hade sprungit hela dagen, så jag mådde skit på kvällen och hade bränt mina läppar nå fruktansvärt och det sved (blir så när jag inte dricker tillräckligt). Hade ingen lypsyl eller nånting att hä på och jag trodde jag skulle bli tokig. Men jag kom på en briljant idé, tänkte att fett måste väll ändå vara återfuktande och bra???!!! Så jag tog fram margarin ur kylskåpet och smeta på läpparna. Och ja, till en början var det riktigt behagligt faktiskt och jag luta mig tilbaka i soffan och titta på tv. Enda fram tills SALTET i smöret kickade in, SATAN vad det sved och jag trodde jag skulle dö!!! Jag sprang till köket för att spola bort det, men kunde inte röra läpparna för det kändes som om dom var i brand.

Men efter många om och men var smöret borttvättat. Det positiva med detta var att läpparna vart så svulla och bedövade av margarinchocken så att smärtan gick att uthärda så jag kunde gå och lägga mig. 

Sså slutsatsen av detta är den att margarin på torra läppar är ungefär lika dumt som att smeta nagellack på dom istället för läppstift, som jag gjorde när jag var sju och ville göra mig fin.

Det är så sant som de säger, man lär sig av sina misstag. . Undra vad jag ska hä på läpparna nästan gång???=p






Kommentarer
Inga-Lena

Så jävla kul, sitter här och skrattar. Så sant så sant man lär sig av misstagen.

kram

Publicerat: 2010-01-05 / 13:42:45 ,

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback