Blandad kompott. . .

Publicerat: 2010-06-27 / 22:24:16
Hej!

Nu är man åter hemma igen, det var med blandade känslor man styrke kosan hemåt igår kväll. Det var helt underbart väder nästan hela veckan och jag har inte gjort så mycket annat än suttit på balkongen och läst böcker, varit nere i den lilla stan (om man nu kan kalla Kalix en stad?!, hm vet faktiskt inte), ätit en massa mat och fått massage. Nu är man hemma och i morgon börjar man jobba.

Det har heller inte blivit så mycket fotande på hela veckan, eftersom jag försökt tagit ledigt från allt som heter foto, bildbehandling och datorer. Men en liten prinsessa precis innan hon skulle fara hem (*saknar henne*) han jag fotografera och en trädgårdsprydnad som mamma hade på balkongen;), plus lite annat oväsentligt lite längre ner.  



Jag var lagomt mallig på midsommarafton då mätarn visade på 25 plus och solen sken för fullt ute och de få jag pratade med under dagen hade alla regn och dåligt väder *fniss* Men myggen hade man kunnat vara utan *mutter*



Och som sagt har ju läst lite böcker, det var länge sen jag läste en bok sist. Har väll inte funnits någon lust då man fått läsa så mycket andra böcker i skolan. Men nu hade farssan en intressant bok om Sverigedemokraterna. Nej jag är inte intresserad av att slå följe med dem, men måste ärligt säga att jag alltid varit intresserad av att få veta lite mer om vad de egentligen står för, varför de uppkommit och vilka det egentligen är som styr partiet och vilka som är deras medlemmar. Bara för att på ett bättre sätt kunna argumentera för varför jag inte tycker om deras politik och svaret på detta fick jag genom att läsa boken "Jag är inte rabiat, jag äter Pizza" en bok om Sverigedemokraterna, skriven av Niklas Orrenius. 

Sen läste jag även en bok som heter "Hemlös med egna ord".  Den är skriven av 57 hemlösa personer och all material har blivit publicerat i gatutidningen "Situation Stockholm" innan alla texter publicerades i denna bok. Den var så spännande att läsa så att den var svår att lägga ifrån sig. Jag kan verkligen rekommendera båda böckerna till någon som vill läsa någonting spännande och intressant i sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback