Lite av varje. . .

Publicerat: 2010-05-15 / 21:59:19
God kväll!

Det har regnat här från och till i säkert två dygn. Men idag så vart det helt plötsligt ca 20 grader varmt och det vart fuktigt må ja säga, riktigt kvavt i luften. Ända tills det vart lite åska på kvällen och vädret vart underbart behagligt. Detta måste vara årets varmaste dag *jippeeeeeeeeeee*

Jag och Balloo passade på att busa lite i skogen idag, eftersom igår så var vi mest som två blöta råttor efter våra promenader när regnet forsa ner.

Testade mitt objektiv Tamron 28-75 på hur den funkar till rörliga motiv, så jag bad Balloo springa lite granna. Det vart ju inga racerskutt från hans sida, men han rörde sig i alla fall.

Anledningen till varför jag testade objektivet var för att jag har en person som frågat mig lite om kameror och objektiv för hon vill kunna fota sin fina hund när de är ute och grejar.

Så vad tycker jag då?

Tycker att autofokus på "Tamronet" är lite slö (den tar ibland lite tid på sig att fokusera). Men annars är jag helnöjd med objektivet, bra skärpa och fina färger och priset på 4190kr jämfört med Canons egna 24-70 på ca 12 000 är ju klart en fördel:)

Resultatet på det rörliga ser ni här nedan:



Sen ställde han snällt upp på två "poserade" bilder också:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback