Dieselpumpar. . .

Publicerat: 2011-01-02 / 17:52:52


Idag gjorde jag en sk "Pirelli" när jag skulle tanka farssan bil, för jag och morsan skulle fara till affärn. Jag har redan tidigare insett att bensinstationer har någonting emot mig, för jag vet inte hur många gånger det hänt pinsamma saker. så som att jag ställt bilen med tanklocket på fel sida av pumpen, inte bara en gång utan 4 gånger (vid en och samma tankning). Det har även hänt att det inte kommit någon bensin ur slangen av någon konstig anledning och då har jag stått som ett fån och undrat va fan det är för fel nu då.

Idag var som sagt inget undantag. Vi stod vid pumpen och morsan stoppa in kortet och jag tryckte på knappen för diesel för personbil (finns en knapp för långtradare också), och tog slangen och skulle stoppa ner den i tanken. Jag tryckte och tryckte och den gick inte igenom hålet, som alltid så känner jag hur jag börjar bli högröd i ansiktet och känner hur alla "karlar" kollar på "den stackars lilla flickan som inte ens kan tanka en bil" och till slut fräste jag till morsan att ringa farssan och rådfråga vad vi skulle ta oss till. Pappa väl i luren och en stunds funderande, så skriker morsan, men va fan det är ju diesel vi försöker tanka, bilen är ju en BENSINare. "Hej då pappa vi hörs" sa jag och la på luren.

Jag tackar gud att pumpen inte fick plats i tanken, för då hade jag fått ringa farssan och berätta om att motorn i bilen pajat och vi skulle ha behövt en bärgare. Väl i bilen vart jag så frustrerad så tårarna ran och jag utbrast till mamma att "jag är fan inte bra på nånting, jag kan inte ens tanka bilen". Mamma sa några kloka ord som hon alltid säger och det vart bättre.

PS. Läste i tidningen att Pirelli lyckats tanka tanken full med Diesel på sin nya BENSINdrivna bil, så de fick boksera bort bilen. DS

Kommentarer
Inga-Lena

Va nu inte lessen (vrålskrattar) det kan hända vem som helst (ont i magen) jag vet en och nu nämner inga namn som skulle tanka och tittade fel, så när personen kom in och skulle betala så sa killen 25kr...då visade det sig att den tankande personen sett fel och trodde att det va 25liter....

Publicerat: 2011-01-03 / 20:00:27 ,
Liisa

Hehe, mmmm den enda Sanna glädjen är skadeglädjen ser man=p det är tur det finna andra som också är förvirrade när de ska tanka;)

Publicerat: 2011-01-03 / 20:46:04 , Blogg: http://ljnfoto.blogg.se/
Fotograf Jeanette Lindvall

fin bild :)



vilken tur att disel inte passar i en bensinbil! det är lite smått nervöst att tanka ibland ;)



Publicerat: 2011-01-05 / 01:00:47 , Blogg: http://phokuseramera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback