Före- och efterbild. . . .

Publicerat: 2011-01-06 / 12:31:24

Hej!

Lägger upp en före och efter bild, det är kul att kika på resultatet så här med orginalet brevid. Ni som inte hittat till Photoshoprecept.se ännu, så tipsar jag igen, gå in dit och kika. Det är hur intressant som helst.

Jag har inga jätteproblem med att visa detta för jag tycker det är en självklarhet för mig att man fortsätter redigera sin bild i Camera RAW och/eller Photoshop efter att bilden är tagen i kameran. Skrev ordet mig med kursiv stil för att alla tycker olika och det ska de få göra också;)

Jag tycker att fotografering och Photoshop går hand i hand, först måste man få till en bra bild i kameran, (en skitbild som är t ex sjukt underexponerad kan inte ens Camera RAW rädda utan att det blir för mycket brus i bilden). Sen fortsätter man i Photoshop för att få till den rätta känslan som man själv tycker att bilden ska ha.  

Photoshop är dagens digitala mörkrum, dock ett mörkrum som jag tror är mer mångsidig än dåtidens.

Här har jag pysslat med en bild som jag tog för länge sedan, ett gammal hjul ska ha en gammal känsla över sig, så jag redigerade dit lite av det:)


Kommentarer
Fotograf Jeanette Lindvall

snyggt! gillar efter bilden mycket mer.



sv: Tack så jättemycket! :)

Va roligt att du tycker det.



Ha det fint & sov gott

Publicerat: 2011-01-07 / 01:13:42 , Blogg: http://phokuseramera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback